Beden eğitimi de neymiş…

Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri ve Proje Okulları 12. sınıflarda Beden Eğitimi dersini programdan çıkararak neyi hedeflediğini anlatmalıdır.Eğitimi bütün olarak algılamamak kişiye göre değerlendirmek, evrensel değerlerden uzak tutmak bizim gibi toplumların en genel göstergesidir.Sosyal ve sportif faaliyetlere en ihtiyaç duyulan bir zamanda bu karar bilimsel değildir.Köpeği dahi gün içinde sokağa çıkarmazsak koltuk ve halıları tırmalamaya başlar.Fazla enerji ve stresi vücuttan atmanın en uygun ve basit yolu egzersiz yapmaktır.Endişeyi, korkuyu ve ani oluşabilecek krizleri yok etmenin en kolay yolu yine egzersizdir.Sürekli ders çalışarak hareketsiz kalmanın vücut ve beyinde yaratacağı sorunlarla baş etmenin de en uygun yolu egzersizdir.Bunlar bilimsel açıklamalardır ve binlerce makaleler bu konuda yazılmıştır.MEB’in bu kararını destekleyen bilimsel bir tane makale bulanması mümkün değil.Zaten liselerde beden eğitimi dersinin nasıl ve ne şartlarda yapıldığı malumunuzdur.Yorucu, ders çalışmasını engelleyici aktivite yapılsa bile dersin kaldırılmasına sebep olamaz.Bilakis ders sayısı arttırılmalıdır ki öğrenci en azından sosyal olsun, stres atıcı faaliyet yapsın.Pedagojinin arkasına sığınan anlayış kesinlikle pedagojiye zarar vermektedir.Dünyayı yeniden keşfetmeyin.İdare edenler gıpta ile baktıkları Avrupa’yı işlerine geldiği zaman örnek gösterirler.Avrupa’ya proje bazlı geziye gidenler spor derslerinin çok önemli olduğunu bilmezler mi? Spor, kültür ve yetenek geliştiren derslerin gelişmiş ülkelerde özellikle gelişme-ergenlik çağında sayısı arttırılırken ülkemizde düşürülmesi öğrenciler için büyük zarardır.Şanslı çocuklar Avrupa’da en iyi şartlarda okurken ne beden eğitimi ne müzik ne de başka bir ders hakkında neden yapılıyor diye yorum dahi yapılmayacağı bilinir.Ama ülkemizde öğrenciler için sağlıksızlık adına elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.Sağlıklı yaşam sonradan kazanılan bir şey değildir.Bütün gücümüzle öğrencileri okul ev ve dershane üçgenine kilitleyerek boğuyoruz.Çocukların mutlu olmadığından şikâyet edip, nedeninin kendimiz olduğunu göremiyoruz.Kurs ve dershanelere paralar harcıyor ruhsuz olmaları için ellimizden geleni yapıyoruz.Kim ister çocuğun sağlıksız ve huzursuz olmasını,Kim ister çocuğun istemediği bir bölüme girerek hüsran yaşamasını,Kim ister çocuğun fazla kilolu spora alışmamış, düzenini kurmamış olmasını,Anne baba hiçbirini istememesine rağmen sağlıksız eğitime onay vermektedir.Beden eğitimi dersinin stresli bir zamanda müfredattan çıkarılmasına karşı çıkmalıdır.Meslek ne olursa olsun sağlıklı huzurlu olarak çalışmayı alışkanlık haline getirmeliyiz.Sağlık kaybedilince kıymeti anlaşılır ama iş işten geçmiş olur.