“Ani alım-satım düşüşleri sektörü zorluyor”

İç giyim sektörünün son yıllarda ciddi değişimler yaşadığını belirten sektör temsilcisi Ahmet Çelik, ekonomik dalgalanmalar nedeniyle ani alım ve satım düşüşlerinin firmaları zorladığını belirtti. İç giyim sektöründe faaliyet gösteren Ahmet Çelik, son yıllarda yaşanan ekonomik dalgalanmaların sektörde derin etkiler yarattığını belirtti. Özellikle ani alım ve satım düşüşlerinin firmaların iş yapma kapasitesini önemli ölçüde etkilediğini vurgulayan Çelik, “Bu durum yalnızca bizi değil, pek çok firmayı zor durumda bırakıyor” dedi. Öte yandan e-ticaretin sektörde beklenen etkiyi yaratmadığını dile getiren Çelik, fiziksel mağazaların hâlâ daha güçlü bir müşteri teması sunduğuna dikkat çekti.“BAŞARILI OLDUĞUMUZA İNANIYORUZ”İç giyim sektörüne olan ilgileri sayesinde bu alanda eşiyle birlikte girişimde bulunmaya karar verdiklerini belirten Ahmet Çelik, “Eşimle birlikte iç giyimde başarılı olacağımıza inandık ve bu doğrultuda adım attık. Bugün geldiğimiz noktada doğru bir karar verdiğimizi görüyoruz” diye konuştu.Markalarının kuruluş hikâyesinden bahseden Çelik, “Markamızın adını seçerken küçük bir araştırma yaptık ve ‘Pardon İç Giyim’ isminin sektöre uygun olduğuna karar verdik. Bu isimle hem dikkat çekmek hem de akılda kalıcılık yaratmak istedik” ifadelerini kullandı.
“EKONOMİK DALGALANMA İÇ GİYİMİ DE VURDU”İç giyim sektörünün son yıllarda önemli değişimler geçirdiğini belirten Ahmet Çelik, özellikle ekonomik dalgalanmaların sektörde ciddi etkiler yarattığını ifade etti. Çelik, “Son yıllarda ani alım ve satım düşüşleri gözlemliyoruz. Bu durum sadece bizim değil, pek çok firmanın iş yapma kapasitesini etkiledi” dedi.“REKABET VAR AMA BİZ BÖLGEMİZİN EN İYİSİYİZ”Rekabet ortamına dair düşüncelerini dile getiren Çelik, “Açıkçası çevrede bizimle rekabet edebilecek bir marka olduğunu düşünmüyorum. Bulunduğumuz semtte iç giyimde en iyi marka olduğumuza inanıyoruz” şeklinde konuştu.“ÜRETİM VE TÜKETİM SON YILLARDA CİDDİ ŞEKİLDE GERİLEDİ”Türkiye’de iç giyim sektörünün genel durumuna da değinen Çelik, “Üretim ve tüketimde ciddi bir düşüş söz konusu. Ancak bu durumun düzeltilebilir olduğunu düşünüyorum. Sektörümüz potansiyeli yüksek bir alan. Doğru adımlar ve destekle yeniden yükselişe geçebiliriz” diye konuştu.“MÜŞTERİ İLETİŞİMİ EN BÜYÜK ZORLUK”Sektörde karşılaştıkları zorluklara da değinen Çelik, en büyük sorunun müşteri ilişkileri olduğunu belirterek, “Ürün kalitesi veya fiyatlandırmadan ziyade, müşteriyle birebir iletişim kurmakta zorlandığımız durumlar oluyor. Her müşterinin beklentisi ve yaklaşımı farklı. Bu da işimizin en hassas yönlerinden biri” dedi.“TÜKETİCİYİ ZAMLAR YÖNLENDİRİYOR”Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde etkili olan faktörlere dair gözlemlerini paylaşan Çelik, “En büyük etken zamlar. Üst üste gelen fiyat artışları, insanların tercihlerinde doğrudan belirleyici oluyor. Kaliteden çok fiyat ön planda tutulmaya başlandı” ifadelerini kullandı.“E-TİCARETİN ETKİSİ BEKLEDİĞİMİZ KADAR OLMADI”Son dönemde e-ticaretin sektör üzerindeki etkisine değinen Çelik, “E-ticaretin iç giyim sektörüne çok büyük bir etkisi olduğunu düşünmüyorum. Özellikle bizim gibi fiziksel mağaza ağırlıklı çalışan markalar için hâlâ müşteriyle yüz yüze temas daha etkili” şeklinde konuştu.“ERKEKLER ALIŞVERİŞTE DAHA KARARSIZ”Kadın ve erkek müşterilerin alışveriş alışkanlıklarına dair konuşan Çelik, “Genel gözlemim, erkeklerin alışverişte daha çok zorluk çıkardığı yönünde. Kadınlar ne istediklerini daha iyi biliyor ve alışverişlerini daha net tamamlıyorlar” diye konuştu.“SPOR TARZ ÖNE ÇIKIYOR”Tüketici tercihlerinin değişimiyle ilgili düşüncelerini dile getiren Çelik, “Son dönemlerde daha çok spor tarza yönelim var. Ancak ne yazık ki ürün kalitesi konusunda önceki kadar hassasiyet gösterilmiyor” dedi.
“TÜKETİCİ TALEPLERİ TRENDLERE AYAK UYDURMALI”Tüketici taleplerinin trendlere ayak uydurması gerektiğini belirten Çelik, “Tüketici talepleri çoğu zaman trendlere ayak uyduruyor. Ama trendleri belirleyen asıl güç tüketici değil, daha çok piyasa dinamikleri ve markaların yönlendirmeleri oluyor” şeklinde konuştu.“SEKTÖRDE KÜLTÜREL VE SOSYAL ZORLUKLAR VAR”İç giyim ürünlerinin pazarlanması konusunda kültürel ve sosyal engellerle sıkça karşılaştıklarını ifade eden Çelik “Kültürel olarak da sosyal olarak da çok zorluklarla karşılaşıyoruz. Toplumun bu alandaki hassasiyeti bazı kampanyalarımızı sınırlayabiliyor. İç giyim hâlâ bazı çevrelerde tabu sayılıyor” dedi.”REKLAMDA TİTİZLİK ŞART”Reklamlar konusunda dikkatli olunması gerektiğine vurgu yapan Çelik, “İç giyim reklamlarında titizlik çok önemli. Hem görsel hem mesaj anlamında dengeli olmak gerekiyor. Toplumsal hassasiyetler göz önünde bulundurulmalı” ifadelerini kullandı.”SEKTÖR DOĞRU YÖNETİLİRSE DAHA İYİ YERLERE GELEBİLİR”İç giyim sektörünün geleceğine dair konuşan Çelik, “Eğer yöneticiler bu sektöre daha fazla destek verirse, iç giyim pazarı çok daha güçlü bir noktaya gelebilir. Potansiyeli yüksek, sadece doğru yönlendirme gerekiyor. Biz üzerimize düşeni yapmaya devam edeceğiz” dedi.