Getty Images ile Shutterstock Birleşiyor.
Dünyanın önde gelen iki büyük stok görsel devi Getty Images ile Shutterstock’un birleşme kararı aldığı duyuldu. Bu haber, yaratıcı görsel içerik sağlayıcılar ve foto muhabirleri arasında heyecan yarattı.
Birleşmeyle ilgili olarak Getty Images CEO’su Craig Peters: “Getty Images olarak 30. yılımıza yaklaşırken, Getty Images ve Shutterstock’un birleşme kararı aldığını duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Biz yaratıcılığa inanıyoruz. Görsellerin gücüne inanıyoruz. Hazır çözümlerin müşterilerimiz için etkili ve güçlü bir araç olduğuna inanıyoruz. Yapay zekâ fırsatlarına inanıyor, ancak yaratıcılara çalışmalarının kullanımı için ödeme yapılması gerektiğini savunuyoruz. Bu inançlarımız bu işlemle değişmeyecek” diye vurguladı.
Shutterstock CEO’su Paul Hennessy de fırsat hakkında heyecanını dile getirerek, “Yaratıcı içerik kütüphanemizi genişletmek ve ürün teklifimizi çeşitli müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geliştirmek için gördüğümüz fırsatlardan heyecan duyuyoruz.” dedi.
Bu birleşme karşılığında, imzalama tarihi itibarıyla tedavüldeki ortak hisselere dayanarak, Getty Images tarafından ödenecek toplam bedel 331 milyon dolar nakit ve 319,4 milyon Getty Images hissesinden oluşacakmış.
Bu birleşmenin duyurulmasından ardından, borsada, Getty Images’ın hisselerinde %20,3, Shutterstock hisselerinde ise daha mütevazı sayılabilecek %7,7’lik bir yükseliş gözlemlenmiş.
“Eşitlerin birleşmesi” olarak tanımlanan bu birleşme, 3,7 milyar dolarlık bir işletme değeri ve 1,99 milyar dolarlık öngörülen gelirle yeni bir varlık olan Getty Images şirketi çatısı altında gerçekleşecek.
Şirket, ilk olarak 1995 yılında kuruldu ve kısa sürede stok görseller, videolar ve diğer türlerde görsel materyallerin dünya çapında bir tedarikçisi haline geldi. Şirketin markaları arasında Getty Images, Unsplash ve iStock yer alıyor ve bunlar kurumsal müşterilere hizmet veriyor.
Günümüzde, Getty Images 70’ten fazla özel ortaklığa sahip. Bu ortaklar arasında AFP, Walt Disney ve BBC Studios gibi önemli aktörler yer alıyor. Bunun dışında FIFA, NBA ve Formula 1 gibi üst düzey şirketler, etkinlikleriyle ilgili içeriklerin dağıtımı için Getty’i kullanan müşteriler arasında. Getty, ticari hakların mülkiyetine sahip olarak bu erişimi sağlıyor.
Diğer bir yandan önemli gelişme ise, stok görüntü platformlarında yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi teknolojilerinin artan kullanımı. AI destekli araçlar, kişiselleştirilmiş görüntü önerileri sunmak için kullanıcı davranışlarını ve tercihlerini analiz edebilmekte ve içerik keşif sürecini kolaylaştırmakta. Yapay zeka öğrenimi algoritmaları, bir kullanıcının önceki aramalarından ve seçimlerinden öğrenerek, belirli ihtiyaçlarıyla uyumlu ilgili stok görüntüleri oluşturabilmekte ve önerebilmekte. Bu kişiselleştirme düzeyi, kullanıcı deneyimini geliştirir ve herhangi bir proje için doğru görselleri bulma olasılığını artırabilir.
Video ve animasyonlu içeriğin stok görüntü sitelerine entegre edilmesi, stok görüntü çeşitliliğini artırmakta. Video ve multimedya içeriğinin artan popülaritesiyle birlikte, birçok stok görüntü platformu artık geleneksel görüntülerin yanı sıra video klipler ve animasyonlar sunmaya başladılar. Bu genişleme, kullanıcıların daha çeşitli görsel içeriklere erişmesini sağlayarak ilgi çekici ve dinamik sunumlar, reklamlar ve sosyal medya gönderileri oluşturmalarına büyük katkı sağladı.
Yaşanan teknolojik gelişmeler ve istatistiklere göre, 2023 yılında 5,28 milyar dolarlık bir hacmi olan stok görsel piyasasının 2029 yılında tahmini piyasa hacminin %7,04’lük bir yıllık büyüme oranıyla 7,94 milyar dolara ulaşması bekleniyor.