İlk “Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu” 25 Kasım’da Ankara’da sunulacak

Kadın Dostu Markalar Platformu, Ankara Kent Konseyi, Çankaya Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KADUM), Ankara Ticaret Odası ve Ankara Sanayi Odası’nın paydaşları arasında bulunduğu endeks çalışmasının kamuoyu bilgilendirmesi, projenin araştırma süreçlerini titizlikle yürüten Çankaya Üniversitesi KADUM Direktörü Prof. Dr. Zeynep Karahan Uslu tarafından yapılacak.
Ankara Kent Konseyi’nde iş dünyasından birçok seçkin konuğun katılımıyla, ilham verici başarı hikayeleri ve örnek uygulamaların özel konuk ve konuşmacılar eşliğinde ele alınacağı zirvede, eşitlikçi liderler de ödüllerle onurlandırılacak.
Türkiye Geneline Yayılacak Kapsamlı Bir EndeksAnkara’da başlatılan Kadın Dostu Marka Endeksi projesi, temel olarak, zamanla Türkiye geneline yayılacak geniş çaplı bir endeks oluşturmayı hedefliyor. Bu endeks aracılığıyla, iş dünyasında kadın dostu uygulamaların nasıl benimsendiği ve geliştiği detaylı olarak raporlanacak. 
Raporlardan elde edilecek veriler; cinsiyet eşitliği, iş ortamında fırsat eşitliği, eğitim, kurum içi ve toplumsal farkındalık projeleri gibi sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmada eksiklikleri tespit etmeye yardımcı olarak, kadın dostu uygulamaların yaygınlaşması için somut projelerin geliştirilmesine rehberlik edecek. Ayrıca, destek veren şirketlerin bu alanlardaki zayıf yönlerini tespit edip, güçlendirmelerine yardımcı olunurken ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlanacak.
Nazlı Bozdağ: “Cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak en büyük hedefimiz”Kadın Dostu Markalar Platformu Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Nazlı Bozdağ Demirel, projenin ana amaçlarını şu sözlerle ifade etti: 
“Ankara Kadın Dostu Marka Endeksi Raporu ile iş dünyasında cinsiyet eşitliğini arttırmaya yönelik markalarımızla somut projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. Türkiye genelinde kadın dostu markaları teşvik eden çok özel bir endeks oluşturuyoruz. Bu ankete katılan markaların başarılarını sektör, bölge ve firma ölçeğine göre değerlendirmekteyiz. Böylece kadın dostu uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve iş dünyasında cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.”
Kadın Dostu Marka Endeksi ile iş dünyasında kadınların gücünü arttıracak ve cinsiyet eşitliğini destekleyen adımlar atmaya devam eden Kadın Dostu Markalar Platformu, Türkiye’de kadınların iş dünyasındaki varlığını güçlendirmek için çalışmalarına kararlılıkla devam edecek.