Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Gençlik ve Spor Bakanlığı (SGM) her çocuğu eğitim öğretimle birlikte yetenek, istek, zekâ ve fiziksel özelliğine göre yönlendirmek zorundadır.Türkiye’de her çocuk yaşı geldiği zaman okula başlamak zorundadır.Aksini düşünmek kanuna karşı gelmektir.Bu öğrenciler sadece okulla yetinemez yetinmemelidir.Onların erken yaşta sosyalleşip kişilik gelişimlerini tamamlaması önemlidir.Yetenekli öğrencilerin spora yönlendirilmesi, keşfedilmeleri ve ülkemizi uluslararası platformda layıkıyla temsil etmeleri en önemli hedeftir.Ve kendi yeteneklerinin farkına varıp sevdikleri işi yapmaları önemlidir.Bilimsel ve yönlendirmeyle yapılan sporun ülke ekonomisine katkısı çok büyüktür.MEB’in yetenekli öğrencilerin keşfedilmesi amacıyla başlatılan ‘tematik spor liselerine yeni eğitim-öğretim döneminde spor ortaokulları da dâhil olacaktır.Bunlar önemli çok kıymetli ve olması gereken çalışmalardır.Ama bunlar Türk sporunun gelişimine katkı sunacak, sistemin oluşmasını sağlayacak anahtar ve öncelikli çalışmalar değildir.Türk sporunun gelişim ve değişim adresi; “Uygun zamanda bütün öğrencilerin yetenek, istek, zekâ ve fiziksel özelliklerine göre doğru branşlara yönlendirilmelerine” bağlıdır.Türk spor sisteminin tam olarak kurulamaması nedeniyle dünyayı yeniden keşfedip tekrar yeni arayışlara yöneliyoruz.Yarım yamalak eksik ve yanlış metotlarla günü kurtarmaya çalışmak sporumuzu geliştirmez.Okullarda takım kurup turnuva yapmak futbolumuzu geliştirmez,Kişisel gayretlerle kurulan voleybol takımıyla Avrupa şampiyonu olunmaz,Köyde yapılan tenis kortuyla tenisimiz gelişti diyemeyiz.Güreşimiz ata sporu olmasına, yüzyıllardır yapılan geleneksel turnuvalarımıza rağmen neden olimpiyat şampiyonu güreşçiye hasret kaldık…Spor liselerinde okuyan öğrencilerin hangi branşta milli takımda olduğu açıklanmalıdır.
MEB’in gayreti muhteşem ama spor liselerindeki öğrencilerimizin kaçının olimpiyat gelişim projelerinde yer aldığı kamuoyuna açıklanabilir.Okuyan ve okuyacakların sadece spor liselerinde öğrenci olmaktan başka seçeneklerinin olmadığı görülecektir.Eğitimci olarak bu okullarda okuyan ve okuyacak öğrencileri asla küçümseyemem.Birkaç fiziksel testle oluşturulan sınavın yetenek keşfinde etkili olmayacağı kesindir.LGS puanının etkili olmadığı ve rekabetin oluşmadığı ortamda başarı gelemez.Ben sporcunun “zeki, çevik ve ahlaklısını severim” diyen atamız boş laf söylememiştir.