Turizmin stratejik dönüşüm süreci başlıyor

Yeni dönemde sektörün öncelikleri belirlendi, küresel rekabet şartlarına uyum sağlamak için stratejik dönüşüm ihtiyacı vurgulandı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) 22. Olağan Genel Kurulu’nda Oya Narin oy birliğiyle yeniden başkan seçildi. Turizmin stratejik sektör olarak tanımlandığı yeni dönemde, 2033 yılı için hedeflenen 135 milyar dolarlık turizm geliri ve sektörün dönüşümü gündeme geldi. Finansal enstrümanların güçlendirilmesi, markalaşmanın artırılması ve iç turizmin desteklenmesi öncelikli hedefler arasında yer aldı.
TURİZMİN EKONOMİYE KATKISI VE STRATEJİK ÖNEMİ
TTYD Başkanı Oya Narin, Genel Kurul’daki konuşmasında Türkiye’nin turizmdeki güçlü konumuna dikkat çekerek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın turizmi “stratejik sektör” olarak tanımlamasını önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirdi.
“Turizm, Türkiye ekonomisinin en büyük döviz girdisi sağlayan sektörlerinden biri. 2024 yılında ülkemiz 62,2 milyon ziyaretçiyi ağırlayarak 60,5 milyar dolar turizm geliri elde etti. Bu başarı, Türkiye’nin dünyada turist sayısında 5’inci, turizm gelirlerinde ise 7’nci sırada yer aldığını gösteriyor. Ancak bu rekabet ortamında konumumuzu koruyup daha ileri taşımak için yeni bir kalkınma hamlesi şart.”
Narin, 2033 yılı için belirlenen 135 milyar dolarlık turizm geliri hedefi doğrultusunda sektörün dönüşmesi gerektiğini vurguladı.
“Suudi Arabistan’ın 800 milyar dolarlık turizm yatırımı, Birleşik Arap Emirlikleri’nin Mısır gibi ülkelerde dev projelere yönelmesi, küresel ölçekte rekabeti sertleştiriyor. Türkiye olarak bu değişen dengelere ayak uydurmalı ve turizmde yeni bir sıçrama yapmalıyız.”
YENİ DÖNEMDE ÖNE ÇIKAN ÖNCELİKLER
Narin’in konuşmasında öne çıkan başlıklar şunlar oldu:
? Turizmi 12 aya yayarak daha dengeli bir büyüme sağlamak? Sağlık ve wellness turizmi ile yüksek katma değerli segmentlere odaklanmak? Markalaşmayı teşvik ederek yerli ve küresel markaların büyümesini desteklemek? Finansal enstrümanları güçlendirerek yatırım modellerini iyileştirmek? Yerli turist hareketliliğini artırarak iç pazarın gücünü daha da büyütmek
TÜRKİYE’DE TURİZMİN DÖNÜŞÜM SÜRECİ
TTYD Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin 2 milyondan fazla yatak kapasitesine sahip olduğunu, ancak markalı tesislerin toplam yatak kapasitesindeki payının hâlâ düşük olduğunu belirtti.
“Markalaşma, turizmde kaliteyi ve küresel rekabet gücünü artıran kritik unsurlardan biri. Türkiye’deki turizm markalarının uluslararası alanda daha görünür hale gelmesi büyük önem taşıyor. Aynı zamanda yerli markaların güçlenmesi ve büyümesi, sektöre uzun vadeli katkı sağlayacaktır.”
Narin, iç turizmin sektöre sürdürülebilirlik kazandıracağını belirterek, 2024’te iç turizmde 67 milyon seyahatin gerçekleştiğini ve harcamaların 12,8 milyar Euro’ya ulaştığını söyledi.
“Özellikle termal, kültürel ve doğa odaklı destinasyonlar iç turizm için büyük potansiyel sunuyor. Biz TTYD olarak, iç pazarı daha güçlü hale getirerek, sektörün dayanıklılığını artırmayı hedefliyoruz.”
YENİ YÖNETİM KURULU BELİRLENDİ
TTYD 22. Olağan Genel Kurulu’nda Oya Narin’in başkanlığında yeni yönetim kadrosu da seçildi. İşte yeni Yönetim Kurulu:
Başkan Yardımcıları: Hediye Güral Gür, Ali Güreli, Naile Göçen Çukurova, Mehmet Tevfik NaneTTYD Başkanı Oya Narin, yeni yönetimin sektörün dönüşüm sürecinde öncü rol oynayacağını belirterek, şu sözlerle konuşmasını tamamladı:
“TTYD artık sadece bir temsil kuruluşu değil, aynı zamanda bir strateji ve fikir üretim merkezi. Kamu ve özel sektör iş birliğiyle Türkiye turizmini yeni kalkınma hamleleriyle daha ileri taşıyacağız.”