Ankara Kulübü Derneği tarafından Ankara Konağında YKS sınavı öncesi düzenlenen Sınav Kaygısı ve Baş Etme Teknikleri konulu seminer, Ankara Kulübü Derneği YKÜ Psikolog Serpil Yıldırım ile Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi Defne Yıldırım tarafından verildi.
Ankara Kulübü Derneği YKÜ Serpil Yıldırım, sınavlara hazırlanan genç Seymenlere yönelik düzenledikleri “Sınav Kaygısı ve Baş Etme Teknikleri” çalışmasıyla Ankara Kulübü’nün desteğinin her zaman onların yanlarında olduğunu hissettirmek istediklerini belirterek, “Genç Seymenlerimizin üniversite sınavlarına hiçbir stres yaşamadan ve kaygı duymadan, negatif düşünceler içerisinde olmadan girmelerini sağlamak amacıyla çalışmayı yapıp, bir ilki gerçekleştirerek seminerimizi düzenledik. Amacımız, Seymenlerimiz en iyi şekilde sınavlara hazırlansınlar ve performansları bir takım nedenlerle etkilenmesin, bilgilerini sınav esnasında en verimli şekilde kullanabilsin ve başarılı olsun.” dedi.
Seminerde; Ankara Kulübü Derneği YKÜ Psikolog Serpil Yıldırım, kaygı bozuklukları ve kaygının ruhsal ve psikolojik etkileri üzerinde durdu. Yıldırım, sınav sürecinin getirdikleri, yaklaşan sınavlara yönelik hissedilen yoğun stres ve endişe, zihinsel ve duygusal huzursuzluktan kaynaklanan sınav kaygısını yönetme ve olumsuz düşüncelerden daha kolay baş edebilme yollarını anlattı.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na hazırlanan öğrencilere kalan bu kısıtlı zamanda neler yapabilecekleriyle ilgili birtakım tavsiyeler veren, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencisi Defne Yıldırım, sınavın kilit taşlarından birisinin stres olduğunu belirterek, bu nedenle de sınav anındaki streslerini nasıl yönetebileceklerini kendi sınav tecrübelerinden yola çıkarak anlattı.
Yıldırım, hem kaygıyı hem de kaygıyı kontrol etme yöntemlerini, strese dayalı fizyolojik açıdan bir takım değişiklikler yaşayan bireyin uyum ve uyumsuzluğu üzerinden ele aldı.
Ayrıca seminer sırasında nefes egzersizleri, doğru nefes alıp verme teknikleri ile gevşeme egzersizleri anlatılarak, örnek uygulamalar yapıldı. Seminerin son bölümünde ise soru cevaplar ile bire bir diyaloglar şeklinde öğrencilerin yaşadıkları stres ve kaygılar üzerinde duruldu.